تابناک گزارش می دهد؛
باوجود اعلام رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان مبنی بر ممنوعیت برپایی نمایشگاه بهاره در شهر دهدشت، اما در روزهای اخیر شاهد برپایی نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه تخصصی مبلمان و گل و گیاه اما با ماهیتی متفاوت تر در شهر دهدشت هستیم.
کد خبر: ۷۲۱۱۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۶ 03 March 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از دهدشت، نمایشگاه عرضه مستقیم کالای بهاره چند سالی است که از سوی دولت با هدف تنظیم بازار و مدیریت عرضه و تقاضا در ایام پایانی سال در شهرها برگزار می شود.
نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا شامل نمایشگاه بهاره، پاییزه، ضیافت اواخر تابستان و نزدیک به مهرماه، نمایشگاه ماه مبارک رمضان و نمایشگاه اواخر اسفند است و هدف از برگزاری آنها حذف یا کاهش واسطه های غیرضروری و فروش از تولید به مصرف با قیمتی متعادل است.
امسال نیز همانند سال های دیگر وزارت صنعت و معدن با محوریت ستاد تنظیم بازار در استانها اقدام به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا کرده است اما وضعیت و شرایط امسال با سالهای گذشته کمی متفاوت تر است.
امسال با توجه به اعمال تحریم ها نرخ تورم نیز تغییر کرده است و این افزایش نرخ تورم و عدم تثبیت آن، شرایط زندگی را برای مردم بسیار سخت کرده است، این افزایش نرخ تورم باعث شده است که قدرت خرید مردم نیز روز به روز پایین تر بیاید به گونه ای که ایام نوروز امسال مردم شرایط بسیار سخت تری نسبت به سالهای گذشته دارند و عملا در خرید امسال خود باید از خرید خیلی از اجناس صرفنظر کنند.
باتوجه به شرایط بسیار بد اقتصادی وضعیت در استان های محروم کمی متفاوت تر است و شاید بتوان گفت عملأ قدرت خرید مردم نیز به صفر رسیده است.
شهرستان کهگیلویه و شهر دهدشت نیز از این شرایط بی نصیب نمانده است و وضعیت گرانی و افزایش نرخ تورم لطمه های زیادی به بازاریان و کسبه شهر دهدشت وارد کرده است. در چنین شرایط بحرانی، برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا بیشترین ضربه را به بازاریان وارد خواهد کرد.
در روزهای پایانی بهمن ماه نمایندگان اتحادیه ها و اصناف شهرستان کهگیلویه در دیدار با فرماندار شهرستان از برگزاری هرگونه نمایشگاه عرضه مستقیم کالا انتقاد داشته و مراتب اعتراض خود را در دیدار با فرماندار عملأ اعلام نمودند.
به گزارش فارس در جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان کهگیلویه در ۲۹ بهمن ماه سال جاری و دو روز بعد از اعتراض حضوری بازاریان، فرماندار کهگیلویه در مورد برپایی نمایشگاههای فصلی عنوان کرد: با همفکری اعضای ستاد تنظیم بازار برپایی نمایشگاه بهاره در شهر دهدشت ممنوع می شود.

شکل برگزاری، سیاستگذاری، نحوه برپایی و نیز مخاطبان نمایشگاههای عرضه مستقیم کالا با سایر نمایشگاههای دیگر متفاوت است و فعالیت آنها تنها در مقاطع خاصی از سال مورد نیاز است تا بازار را برای مصرف کننده و تولید کننده رقابتی و در عین حال متعادل کند.
بر همین اساس و به منظور رعایت حقوق مصرف کنندگان مقرر شد تا نمایشگاهی با حضور بازاریان و کسبه شهر دهدشت تحت عنوان نمایشگاه بهاره برپا شود و بازاریان اجناس خود را با تخفیف از ۱۵ تا ۳۰ درصد ارایه کنند.
برپایه این گزارش باوجود اعلام رئیس ستاد تنظیم بازار شهرستان مبنی بر ممنوعیت برپایی نمایشگاه بهاره در شهر دهدشت، اما در روزهای اخیر شاهد برپایی نمایشگاهی با عنوان نمایشگاه تخصصی مبلمان و گل و گیاه اما با ماهیتی متفاوت تر در شهر دهدشت هستیم. نمایشگاهی که بسیاری از مصنوعات از قبیل فرش، زیور آلات و بدلیجات، ترشیجات، ادویه جات، سوغات، حلوا و محصولات کنجدی، پلاسکو و ظروف پلاستیکی، تفلون، چینی، لوازم خانگی و حتی جعبه آچار و نرده بان نیز در آن عرضه می شود.
برگزاری این نمایشگاه برخلاف مصوبات و تعهدات ستاد تنظیم بازار شهرستان بوده است و باعث ناراحتی و نارضایتی شدید کسبه و اصناف شهر دهدشت شده است و موجی از بی اعتمادی و نا امیدی را در این روزهای پایانی سال در شهر دهدشت به راه انداخته است و آن طور که از برخی منابع شنیده شده است، اعتراض و اعتصاب دسته جمعی و گسترده بازاریان و کسبه را در روزهای آینده در شهر دهدشت شاهد خواهیم بود.
همه امید اصناف شهر دهدشت در این کسادی بازار به ایام پایانی سال است که خرید مردم افزایش پیدا می کند اما برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با حضور کسبه های سایر استانها، فرصت کسب سود را از اصناف شهر دهدشت می گیرد.
فلسفه اصلی برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در وهله ی اول کمک به قدرت خرید مردم و متعادل نمودن بازار و در وهله ی دوم کمک به فروش بازاریان و کسبه و اصناف است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار